Известие

Collapse
No announcement yet.

Лампа на таблото за акумулатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Лампа на таблото за акумулатора

    Здравейте,
    Имам следния проблем - при изваждане на контактния ключ, лампата за акумулатора продължава да свети. Вадих релетата едно по едно, но не изгасва. Ако някой е имал подобно преживяване, ще бъда благодарен за съвет.
    Alfa Romeo 155 TS, 1993 г., 129 к.с.

  • #2
    Допускам ,че проблема ти е от релето за зареждане.Намира се на алтернатора и е комбинирано съм четките.Виждал съм подобен проблем - при изрядно зареждащ алтернатор лампата светеше така че само на тъмно и без включени габаритни светлини можеше да се види.Това на Алфа 33
    ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

    Comment


    • #3
      Това приключение съм го имал....но тогава светенето е само при запален двигател....сега си свети и при изваден контактен ключ.....
      Alfa Romeo 155 TS, 1993 г., 129 к.с.

      Comment


      • #4
        Акумулатора е свързан директно със стартера и алтернатора(с дебели кабели) .При някои коли възбуждането на алтернатора минава прз лампата на таблото и пада на напрежението ,след като заработи гаси лампата през транзистор.При други има възбуждащо напрежение от контакт ,а от лернатора има верига за лампата .След заработване токът шунтира веригата към лампата и тя гасне.Ако има пробив в транзистора за шунта може напрежението от акумулатора да намира минус през лампата и съответно тя свети.Не съм много наясно , да ме прощават по-просветените ,това е което съм позапомнил от обясненията на разбирачи.
        ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

        Comment


        • #5
          Още едно уточнение - при запален двигател лампата не свети. Свети само при загасен двигател ........дори и след изваждане на контактния ключ пак си свети ...
          Alfa Romeo 155 TS, 1993 г., 129 к.с.

          Comment


          • #6
            Накратко - трябва ти преглед при доктор-жичкаджия. Обърни повече внимание на написаното по-горе от колегата Александров.
            155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
            Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

            Comment


            • #7
              или смени целия диоден блок или само 3-те малки на допълнитения изправител
              Alfa Romeo 155 Super
              2.0 16V TS

              Comment


              • #8
                Колеги,
                Благодаря за мненията. Проблема се оказа в диодната плочка. Миналата година ми я сменяха, но са сложили плочка със 6 диода, а за модификация с климатик е била необходима с 8 диода. От системното претоварване се е получил пробив....
                Alfa Romeo 155 TS, 1993 г., 129 к.с.

                Comment


                • #9
                  Е, нЕма да се косиш и тука на 5 генератора (стартера) 2-3 се връщат за доработка, а на олигофрените ич не им пука, че някои за да ги свалиш разкачаш половината джаджи по ДВГ
                  AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                  Comment


                  • #10
                    Кабелче - самовъзбуждане

                    Колеги, имам нужда от съвет. Има едно кабелче на веригата за самовъзбуждане на алтернатора - минава точно под всмукателния колектор. Проблемът е, че кабелчето е изтръгнато от кабелната си обувка на самия алтернатор. Към момента съм го завил около нея и работи - т.е. лампата си светва на контакт и гасне като запаля. Искам обаче да го оправя трайно, защото може от вибрации да се откачи и при следващо палене да не почне да зарежда акумулатора. Въпросът е дали може да ми кажете някой по-деликатен начин да го направя това, защото за да стигна до алтернатора, трябва да разглобя половината кола.

                    Comment

                    Working...
                    X